14. helmikuuta 2011

Pala meidän kotia.

Tänään on ollu päivä, että kerrankin ollaan saatu jotain aikaseks!

Vietiin Luxu aamulla mummulle hoitoon ja lähdettiin Aten ja Mandin kans Ikeaan hakeen Luxun huoneeseen lokerikkoo, joka viime kerralla jäi saamatta, kun kaikki ne valkoset, minkä värinen haluttiin, oli loppu. 
Kaikkia muita silloin kyllä tietysti oli. 
Mut onneks on Ikea nykyään tossa lähellä (TRE), niin ei haittaa vaikka joutuis useemminkin sinne ajeleen... ;)

Meillä on ollut jo kauan meidän hääkuva, Luxun 1v. kuva ja Mandista viime kesänä laivalla otettu kuva odottamassa kehyksiä.
Ystäväni tarjos mulle pois muuttaessaan vanhoja ikkunanpokia, joita en ottanut ja sen jälkeen tietysti keksin, että niistähän olis tullu mitä parhaimmat kehykset.
No, tyydyin sit tavallisiin kehyksiin.
Kehys on oikeesti viidelle pienelle kuvalle tehty, mutta hieman muuttelemalla se sopii noillekin. ;)

Oon kyllä tyytyväinen lopputulokseen. :)

Kehys: Ikea n. 17e.
Meillä on ollu myös paljon kuvia kummilapsista, sisarusten lapsista ja sisarusten hääkuvia, joille mä oon jo pidemmän aikaa miettiny jotain ratkasua.
Ne kun vie aika paljon tilaa yksittäisinä kuvina.

Ratkaisuksi keksin tehdä jonkinnäköisen kuvakollaasin, tai miksi sitä ikinä kutsutaankaan..
Ikeasta löytyi siihenkin kehys.
Tälläinen siitä sitten tuli.

Kehys: Ikea n. 4e.

Ihan ok, mutta pientä koristelua se vielä kaipaa.
Alanurkat odottavat vielä kahden kummitytön kuvia. :)

Vaikka mä en mikään uskonnollinen ihminen ookkaan, niin on meillä silti ollu molempien lasten kastevedet jemmassa odottamassa, että mä ostan niille kastevesipullot.
Välillä oon netissä sellasia katsellu, mut en oo raaskinut tilata, ne kun on maksaneet noin 20e/kpl.
  Ikeastapa löytyi tähänkin ratkaisu!


Astia-osastolla silmään pisti neljän pienen lasipurkin pakkaus ja nehän muistutti näkemiäni kastevesipulloja.
Mikä löytö! Hintaakin oli huimat 3e. :)
Pieni koristelu ja tadaa, pullot on (melkein) valmiita.

 

Koristeeksi tuollaista nauhaa ja kunhan kerkiän (lue: saan aikaiseksi) niin haen vielä tarrat joilla pullon kylkiin tulee nimet ja kastepäivä. :)




Pullot pääsi kastekynttilöiden viereen koristeeksi.

Mitäs tykkäätte mun näperryksistä? :)

4 kommenttia:

  1. Kyllä Ikeassa on kaikkee ;)
    Kivoja!
    Ai miss juu, by the way ♥

    VastaaPoista
  2. Voi miten ihanat! Sä kyllä keksit kaikkee, voiku mullaki raksuttais joskus noin :)

    VastaaPoista
  3. Hei, tulin vastavierailulle ja jään seurailemaan jatkossakin blogiasi. Mä en ollut tätä ennen kuullutkaan, että kastevedet vois ottaa talteen! Nuo kastevesipurkit ovat ihan mielettömän suloiset♥ On se vaan kiva, että saatiin Ikea Tampereelle:)

    VastaaPoista
  4. Kyllä. Ikea on ratkaisu moneen. ;)

    Unelma Säleikkö: Tervetuloa lueskeleen. :)

    Mä en siis tiedä mikä idea tossa vesien säilömisessä on, mutta jotkuthan ainakin kaataa ne vedet esim. kukille ja se sais niihin jotenkin eloa.. jotkut sanoo, että se saa kuihtuneet kukatkin herään eloon. (mikäli sellaseen uskoo?)

    Saa lapset sit ite joskus päättää mitä tekevät vesille. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. :)