25. joulukuuta 2010

Joulukuulumisia

Meillä oli aatto aika kiireinen, mutta mun mielestä silti todella mukava päivä!
Mä en vaan oo sellanen, joka osais vaan olla ja rauhottua. Oli kiva käydä monessa paikassa tapaamassa läheisiään.  
Välillä tuo rauhottuminenkin kyllä tekis varmaan ihan hyvää?

Meillä oli mun lapsuudessa tapana koristella kuusi aattoaamuna, ja niin me ollaan (kai?) tähänkin asti tehty täällä omassa kodissa. Tänä vuonna ei sit kuitenkaan jaksettu odottaa vaan koristeltiin se jo pari päivää aikasemmin. 
Luxu oli innokas kuusen koristelija ja pääsipä Mandikin isin sylissä koristeita laittamaan. 
Myös lasten omat koristeet löysivät paikkansa kuusen oksilla. :)



Pukki olikin tuonut meille jo yhdet lahjat yön aikana. Voi että kuinka Luxun ilme kirkastu, kun se unisena tallusti alakertaan ja sanottiin sille, että "tuuppa kattoon mitä pukki on jo tuonu tänne kuusen alle."


 Aamulla me mentiin ensin anoppilaan aamupuurolle, johon oli tarkoitus tulla myös Aten molemmat veljet perheineen. Mehän siis mentiin sinne jo heti yhdeksältä aamulla, kerran aamupuurosta oli kyse. Aten toinen veli perheineen tulikin sit puoli yhdeltätoista, kun me oltiin jo lähdössä pois ja toisia ei sinä aikana näkynyt kun me siellä oltiin. Aamupuurolle? Yhdeltätoista aamulla? Hmm.. No joo..

Puolilta päivin käytiin mun porukoilla syömässä ja neljältä oli pukki tulossa mun siskon luo.

Mun lapsuuden ensimmäiset joulut vietettiin mun mummon ja papan luona, johon kaikki mun äidin sisarukset perheineen kokoontui ja pukki tuli sitten sinne.
Me ollaan nyt otettu siskon kanssa tavaks, että joka toinen joulu pukki tulee niille ja kokoonnutaan sinne ja sitten taas seuraavana jouluna meille. Mukavaa, eikö? :)
Nyt oli siis siskon vuoro. Tämä oli kolmas joulu kun näin tehtiin.
Meitä oli siellä meidän perhe, mun vanhemmat, siskon perhe ja meidän veli.

Lapset odotti pukkia innoissaan ja ehkä niitä vähän jännittikin. Kaikki lupas olla pukin apulaisia ja auttaa lahjojen jaossa. Siskon tytöt oli tosi reippaita ja lupas laulaakin pukille, mutta eivät sit kuitenkaan uskaltaneetkaan. Ehkä sit ens vuonna? :)
Luxuakin ensin jännitti ja katseli alkuun vähän, että mikähän ukko se toikin on, mutta rohkaistu sit serkkutytöjen kans jakaan lahjoja.
Ja kylläpä niitä lahjoja taas tulikin!



Luxun ihan ehdoton lemppari oli mummun ostama huuliharppu ja Mandin lemppari oli mun itseni ostama puuhapöytä. (myös Luxu tykkäs siitä! ;) )
Huomattiin taas, että ei niitä lahjoja tarvitse olla miljoonia ja miljoonalla, vaan joku pienikin lahja voi olla se paras juttu! :) 


Äidin korkkarit jalassa :D



 Nyt tulikin anoppi ja appiukko kylään, täytyy rientää!

Rauhallisia pyhiä kaikille! <3






1 kommentti:

  1. Kuulostaa ja näyttää, että hana joulu on ollut, lapset on kasvanut jo niin paljon kuukaudessa. Kuinka isoja ne meinaa olla kesällä kun nähdään?!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. :)